Batman Begins - Help Select

Minggu, 02 Juni 2013

Kalau Aku Sibok Make Tulisan ini Ndak kubuat

AKU
Tik..tok..tik..tok dah jam 14.00 hari ini niat aku mau nonton Bola Kaki di Gor...semaken dekat nak jam 15.00 semaken kuat semangat kedaerahan aku untok nonton dan mendukung Tim Bola Kote Pontianak ni...kutunggu sms dari kawan aku dan akhernye ade sms e dah dekat nak jam 15.00...apelah kamek ne be orang kampong tak tau nak gini-gini ni...terpakselah nunggu kawan dolok ndak ke...pas aku dapat sms dari kawan, aku pon langsung lah tancap gas(kate orang Potianak tu full-Gas) ke GOR, semangat lah aku ni,sekitar 70 km/jam lah ku bawa bekejar belalang tempur aku. dan akhernye sampailah aku ke GOR, kalau kitak ndak tau GOR tu dimane lewat jak kitak Jl. A.yani dari ujong ke ujong pasti ketemu..dan tempat yang mau aku nonton namenye Stadion Sultan Sy.Abdurahman tepatnye tuh sebelah sanak e Kolam Renang, lewat jak sikit ketemu pasti kitak gedung Stadion SSA tu...Ramainye umat manusie disitu, bemacam-macam jenes mau laki maupon yang betinak e.dan sebagai warga pontianak bise dikate kan punye disiplin akhernye akupon parkir kan belalang tempur aku nie di tempatnye dan ndak lupak aku kasi duit parkir same abang-abang kalau nadak salah duet parkir e Rp.3000,-(kalau di kantin kampus dah dapat teh es maseh song 1000).
turonlah aku ni dari belalang aku, langsong ku sms lah kawan aku buat ambel tiket yang dah aku boking dari semalam,nunggu lah aku dari tempat tedoh sampai ketempat panas gitu lah teros, dan akhirnye SMS ndak tekirim - kirim, sekali ku telpon yang angkat perempuan, gini a kate nye," PULSA ANDA TIDAK CUKUP UNTUK MELAKUKAN PANGGILAN INI, MOHON ISI ULANG PULSA ANDA". akhernye aku pon tunggu jaklah balasan SMS kawan aku ni sambel ngeliat budak-budak bebalap sekitar setengah jam di depan Stadion tu Hp aku pon bebunyi (HP GEMINI CURVE 3520) rupenye tiket nye habes,,kalau kate pantun melayu pontianak tu gini a," MAKAN KUE CUCOR SORE-SORE..ANCOOOR EEEEEE".
dah lah tak jadilah aku nonton bola, akhernye aku nonton balap jak lah, jadi lah daripade tadak same skali. Kuputoskanlah niat aku nak balek, Rencane nye si mau jempot cewek aku(insya Allah jadi istri taon 2017)tapi die agek sibok mau ade ngumpol dengan kawan-kawan e..apelah kamek ne
pegilah aku keparkiran tadi nak ngambel belalang tempur aku, kalau kitak belom kenal name e su'ep die lah yang setie nemankan aku kesanak kesini, kemane-manelah pokok e. betanyak abang parkir dengan aku ,"Cepat nye bang?", biar muke aku ni ndak beramak gare-gare tiket abes make aku bilang, "Ndak nonton cuman mau temu kawan jak". keren kan?. baru jak aku nie bejalan sebentar ade budak bebalap jatok dari motor e, atau dengan kate laen Tepelanting atau tecampak, keren.. ade banyak pak polisi situ tapi selembe jak die, cobelah di amankan ke, di apekan ke,,eeeeh kenak gak kayak e!!!
dah lah dari pade aku liat orang tejatok ,aku pegi bejalan keliling kote pontianak beduak dengan su'ep panas-panas bedengkang tadak tentu kelulu sanak sini carek kesibokan sendiri samapai-sampai leher pon haos, untonglah si su'ep ndak betingkah senang gak ati liat e ari ni :)...
kucarek-carek tempat minuom yang tekenak di ati aku sampai gak aku di Mini Market Paris 2, rencane nak beli aek botol, akhernye yang tebeli aek kaleng merk e Fanta warne merah rse strowberi (beli langsung dari dalam kulkas).
karne badan aku dah leteh, mate pon ngantok dan kepalak pon pening aku pon nak balek ke rumah, pokok e aku maok tebareng-bareng semaok aku di kamar biar ade kesibokan sore ari ini ni.
sesampai aku dirumah ni tadak ageklah langsung tekapar aku sambel melok bantal guling kesayangan aku yang ber-merk(canon)warne pink, ndak lama kemudian aku pon tetidok ndak sadarkan diri agek dah(nyenyak)...BERSAMBUNG...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar